پرواز شامگاهی درناها

تنها آن کس که کارد می کشد اسحاق را بدست می آورد.

پرواز شامگاهی درناها

تنها آن کس که کارد می کشد اسحاق را بدست می آورد.

کی٬ کجا٬ چرا؟

تازگی ها بازی فکری جدید اختراع کردم که فوق العاده سرگرم کننده و تا حدودی هیجان انگیزه و گاهی وقتها به نتایجی میرسه که حتی خودم رو هم متعجب و انگشت به دهان می گذاره!

البته ناگفته نماند که ایده اصلی این بازی رو از فیلم بنجامین باتن گرفتم.

چیزی رو که در حال حاضر در زندگیتون جریان داره در نظر بگیرید و بعد عاملی رو که باعث ایجاد اون اتفاق خاص شده رو پیدا کنید و بعد همین طور در سیر روند ایجاد این اتفاق مرحله به مرحله به عقب برگردید و این کار رو تا جایی که حافظه تون و وقتتون اجازه میده ادامه بدید. و ببینید به کجاها میرسید!!

مثلا چند روز پیش با خودم فکر می کردم که چرا معلم شدم و بلاخره به این نتیجه رسیدم که اگه برادر پدربزرگم سیگاری نبود من هیچ وقت این شغل رو نداشتم!! تازه چون نمیدونستم چرا این آقای محترم سیگاری شده نتونستم بیشتر از این پیش برم!!
تازه این در حالی هست که شما فقط تاثیر خودتون رو در روند ایجاد اون اتفاقات در نظر بگیرید. حالا تصور کنید که نقش افراد دیگه٬ اتفاقاتی که برای دیگران پیش اومده و حتی حوادث منطقه ای٬ ملی و بین المللی رو هم وارد معادلات کنید!! میتونید به نتایج باور نکردنی برسید. مثلا ممکنه بهتون ثابت بشه که اگر رایس وزیر دفاع آمریکا نمی شد پسرتون هیچ وقت به دنیا نمی اومد!!!


خوب... اینم یه جورشه دیگه!!


سفر۳ و ...

قبل از اینکه قسمت آخر عکسهارو بذارم باید چیزی رو بگم...


اصلا نمیدونم چی میتونم بگم در مقابل اینهمه محبت دوستان عزیزم

عمو بهروز نازنینم٬ آقایان رضوی٬ بازیار٬ بامداد و فریده خانوم عزیز

و همه دوستان دیگه ام در سایت آقای مدرسی

سعادتی بالاتر از این وجود نداره که نبودنت احساس بشه٬ اینکه فراموش نشی٬ اینکه به یادت باشند...و... باور کنید سعادتی بالاتر از این وجود نداره....

و چقدر خوشبختم من که تونستم چنین حسی رو تجربه کنم

میدونم که هیچ وقت نمیتونم جبران کنم

عمیقا ممنونم از همتون

.........................................................................................


۶. جاده کلاردشت

خوب اینجارو اکثرا میشناسید. زیاد احتیاج به معریف نداره فقط یک نکته جالب هست در موردش. هر وقت میرم کلاردشت جنگلها کمی بیشتر ناپدید شدند و ویلاها کمی بیشتر پدیدار!! همه جا حصار کشیه برای ساختن خونه!! راستش برام عجیبه! فکر نمیکنم تا ۲۰ سال دیگه در کلاردشت جنگل و منظره ای باقی بمونه که بتونیم از پنجره ویلاهامون نگاهش کنیم و لذت ببریم. اون موقع دیوار بتنی ویلای همسایه بغلیمون شاید تنها منظره ای باشه که قابل دیدنه...

میسازیم و نمیکاریم!! یاد تفاوت ساختن و کاشتنی افتادم که کوئیلو در مقدمه بریدا میگه...




۷. و در نهایت شهسوار!

با تشکر ویژه از سیاوش عزیز (هایپریکولوژیت رو لینک کردم با اجازه سیاوش جان!!) بابت راهنماییش در مورد جاهای دیدنی شهر و منطقه


ساحل سنگی زیبای شهسوار


رودخانه و ییلاق سه هزار

تکه ای از بهشته این دره زیبا!!

و تا حدودی بکر و کمتر دست خورده

فاصله چندانی هم با شهسوار نداره.


و در نهایت یکی از زیباترین مناظری که میتونید تصورش رو بکنید!!

دورنمای کوه سیالان و دره های اطرافش از دامنه های دره دوهزار


پایان.


سفر۲

۴. آرمرده- کردستان

بله دیگه....فکر میکنم از شهرداری وضعیت شهر را می توانید کاملا حدس بزنید و نیازی به توضیح اضافی نیست!!!!

آرمرده در ۱۲ کیلومتری شهر بانه قرار گرفته. شهر بن بستیه و جاده ای که ازش رد میشه میره تا روستاهای مرزی. بین اهالی بانه این جاده چیزی شبیه گذرگاه مرگه!! علتش هم اینه که تقریبا تمام اجناسی که در بانه فروخته میشه از این جاده پرپیچ و خم و خطرناک قاچاق میشه!! از لباس زیر بگیرید تا تلویزیون پلاسما همه چی وارد میشه!! منطقه پر از میتسوبیشی هایی که دائم توی این مسیر در حال رفت و آمدند. البته رفت و امد که چه عرض کنم!! بیشتر از شانه های خاکی جاده استفاده می کنند تا مسیر آسفالت! علاوه بر اون کلی مسیر فرعی هم روی دامنه تپه ها هست که وقتی اوضاع خرابه میزنند به کوه. خلاصه بساطیه!

تو بانه به هر کی گفتیم رفتیم آرمرده چشاش از حدقه دراومد! 



۵. غار کتله خور- گرماب- استان زنجان

بازدید از این غار کاملا خارج از برنامه بود. با دیدن یه تابلو توی مسیر انحرافی ناگهان تصمیم گرفتیم به اونجا هم سری بزنیم! جالبه که قسمتی از جاده ای که ازش رد شدیم تا برسیم اونجا اصلا توی هیچ کدوم از نقشه های راههای کشور نیست!!!!

ظاهرا ۱۳ کیلومتر طولشه و سه طبقه است. اما فقط یک کیلومتر و خورده ایش بازه برای بازدید. مسیرش هم کلا پیاده رویه. خیلی خوب بهش رسیدند و کلا محیط جالبی داره.

یک مسیر سه کیلومتری غارنوردی هم داره که با مجوز برای گروهها بازش میکنند. تحتی فکر غارنوردی توی همچنین جایی هم خیلی وسوسه کننده است. شاید بعدها با یه گروه حرفه ای دوباره به اینجا سری بزنم!

اگر گذرتون افتاد حتما سر بزنید. اینکه به دیدنش می ارزه رو کاملا تضمین می کنم!


سفره عقد!!


اینجا یک میدانه به اسم دو جادوگر. دو تا چهره بزرگ سنگی روبه روی همدیگه هستند که من فقط از یکیشون عکس گرفتم. نمی دونم میتونید تشخیصش بدید یا نه!


و قصر بلورین!


اینم قسمت خنده دار مساله.  سرویس بهداشتی به انگلیسی چی میشه؟!!!!!!


ادامه دارد...

سفر۱

اینم از مسافرت امسال!

نمیگم خوب نبود اما... یک جور تکرار کردن همه کارهایی بود که قبلا دهها بار انجام دادم.

تنها حسنش این بود که بعضی جاهای جدید را دیدم که تا به حال نرفته بودم و اینکه چند روزی تو طبیعت بودم که امسال بهار سنگ تمام گذاشته بود.

باقی چیزها همه اش تکرار بود و وقتی درون آدم غمگین باشه تکرار بیشتر آزاردهنده میشه...

به هر حال چند تا عکس میگذارم از جاهایی که رفتیم. بعضی هاش واقعا ارزش دیدن داشت.

البته بخشی از عکسها را در این پست میگذارم بقیه اش را درپستهای بعدی.



۱.این کروکی مسیر مسافرتمون هستش. از تبریز (دایره سبز) شروع میشه به سمت جنوب٬ آذرشهر٬ ٬ مهاباد٬ سردشت٬ بانه٫ بیجار٬ گرماب٬ ابهر٬ قزوین٬ کرج٬  شهسوار٬ رامسر٬ آستارا٬ اردبیل و در نهایت دوباره سرزمین مادری تبریز!




۲.یکی از روستاهای کردنشین نزدیک سردشت

سردشت در منتهاالیه جنوبی آذربایجان غربی قرار گرفته و اهالیش اکثرا کردنشین هستند. منطقه کاملا کوهستانیه و اکثر روستاها در اعماق دره ها یا در پناه دامنه کوهها بنا شده اند. خود شهر سردشت هم نمایی مثل همین روستا داره که اطرافش را کوهستانهای مرتفع و جنگل فراگرفته.




۳.آبشار شلماش- سردشت

در کنار شهر سردشت قرار گرفته. جاده اش هم آسفالته. یکی از زیباترین آبشارهایی هست که تا حالا دیدم. تقریبا سه طبقه است و در نهایت داخل یه دریاچه مانندی در کف دره میریزه. تا کنار دریاچه هم میشه پایین رفت. اطرافش کوهستانهای مرتفع و چنگله. از اون جاهایی هست که برید دیگه دلتون نمیخواد برگردید!!