پرواز شامگاهی درناها

تنها آن کس که کارد می کشد اسحاق را بدست می آورد.

پرواز شامگاهی درناها

تنها آن کس که کارد می کشد اسحاق را بدست می آورد.

چند تا فیلم خوب ۲

خوب... و اما سری دوم  

۱. مرگ در ونیز (Morte a Venezia) محصول 1971 ایتالیا. به کارگردانی لوچینو ویسکونتی.

فیلم نامه بر اساس رمان توماس مان نوشته شده و علاوه بر داستان فوق العاده اش یه موسیقی جادویی هم داره. 

 2. دیوار (Pink Floid The Wall) محصول 1982. مهم نیست که کارگردانش آلن پارکره. مهم اینه که فیلمنامه اش رو راجر واترز نوشته! 

فیلمی به جاودانگی موسیقی پینک فلوید. موزیکال. تلفیقی از جادویی ترین قطعه های موسیقی گروه پینک فلوید با یک فیلم نامه فوق العاده و تصاویر عالی. یکی از اون فیلمهایی که به قول سیاوش عزیزم باید تو هایپری ببینیدش!!

 

 

3. بهار، تابستان، پاییز، زمستان و دوباره بهار.(Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom)محصول  2003 کره جنوبی اسم کارگردانش هم  چیزی در مایه های کیم دوک کیمه!!

برای کسانی که با تفکرات شرقی مثل تناسخ آشنا هستند فوق العاده جذاب خواهد بود این فیلم. سرشار از نماد و صحنه های زیبا و گیج کننده است. دیالوگ خیلی کمی داره و همین جذاب ترش میکنه.  

  

 

  4. مراقب فاحشه مقدس باش (Be Aware of a Holly Whore) کارگردانش راینر ورنر (Rainer Werner Fassbinder) بوده و محصول 1971 هستش.  

صادقانه بگم من زیاد نپسندیدم این فیلم رو. یه جوری به نظرم زیادی درهم و برهم و شلوغ و اغراق آمیز اومد. شما ببینید شاید خوشتون بیاد! 

 

5. آه برادر، تو کجایی؟ (O Brother Where Art Thou?) محصول 2000 به کارگردانی Joel Coen, یکی از زیباترین فیلمهایی هست که تا به حال دیدم. فقط همین قدر بگم که روایت بکر و تازه ای هست از اودیسه هومر در قالب داستانی از فرار سه زندانی از زندان و اتفاقاتی که بعدش می افته! توصیه من به شما: حتما ببینید! 

 

 

  

6. مرد مرده (Dead Man) محصول 1995 به کارگردانی جیم جارموش 

یک فیلم سیاه و سفید به سبک وسترن!! و عجیب تر از اون جانی دپ در یکی از بهترین و متفاوت ترین بازیهاش که فرسنگها از این مسخره بازیهای الانش دوره! فقط می تونم بگم که فوق العاده است این فیلم! 

7. باد ما را خواهدبرد (The Wind Will carry Us)سال 1999/ به کارگردانی عباس کیارستمی 

فیلم زیباییه. داستان پیرزنی که یه گروه فیلمبرداری منتظرند که بمیره تا از مراسم سوگواری خاصی که در مرگش توی یکی از روستاهای کردنشین برگزار میشه فیلمبرداری کنند و پیرزنه ظاهرا خیال مردن نداره! صحنه های زیبا و ساده ای داره.




نظرات 9 + ارسال نظر
sara چهارشنبه 21 مهر 1389 ساعت 11:06 ق.ظ http://www.start.aytakshop.com

سلام
وبلاگ بسیار زیبایی دارین خوشحال میشم به وبلاگ من هم سر بزنین.
راستی برای تبادل لینک هم موافق هستم

خاطره شنبه 24 مهر 1389 ساعت 11:49 ق.ظ http://khaterehkh.blogsky.com

وقت فیلم دیدن ندارم بهترین فیلم هم باشه وقتش نیست

اوومیثم یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 10:46 ب.ظ

متقلب فیلم دیوارو من گفتم اول!

میخوای منم چند تا معرفی کنم؟ مثل پاپیون!

سیلور سه‌شنبه 27 مهر 1389 ساعت 05:44 ب.ظ http://mat-girl.blogsky.com

وای چقدر دلم واسه فیلم دیدن تنگ شده:(
مگه درسا میذارن:(:(

فریده چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 04:53 ب.ظ

سلام
چطوری؟چه خبر؟
من از این فیلم ها دو تا را دیدم خیلی اهل فیلم نیستم
چندتا کتاب خوب و تاثیر گذار هم معرفی کن.
منتظرم خبرهای خوب بنویسی.

به به
چه خوب که دوباره میبینمت
کتاب هم به چشم. گرچه این روزها تا میام کتاب بخونم به صفحه دوم نرسیده خوابه خوابم!!
خبر خوبم اینه که کار پیدا کردم. این یکی بهتره

یه نفر پنج‌شنبه 29 مهر 1389 ساعت 12:31 ق.ظ

حالاکه بهار تابستان پاییز رودیدی حیفه این یکو نبینی

3iron

یادداشتش کردم
مرسی

فریده پنج‌شنبه 29 مهر 1389 ساعت 06:12 ب.ظ

خوشحال شدم.
فیلم کره ایه را از کجا گرفتی؟همون بهار و تابستان و...
راستی امروز رفتم کتابخانه کتاب مجموعه اثار صمد بهرنگی را دیدم یاد تو افتادم. گرفتم بخونم ببینم چطوریه.

من از یکی از دوستام گرفتم اما میتونی از دکه فروش فیلم خانه سینما بخری
اونجا تقریبا هرچی دلت بخواد داره
صمد بهرنگی هم خوبه. فکر کنم خوشت بیاد

مهدی جمعه 30 مهر 1389 ساعت 04:56 ب.ظ http://www.shereparsi.persianblog.ir

از میان این فیلمها فقط the wall رو دیدم

سیا دوشنبه 15 آذر 1389 ساعت 04:41 ب.ظ

تو کی این همه فیلم دیدی ناقلا ؟ هاااا ؟ :-؟


خودمم نمیدونم با این همه کار و برنامه چطور رسیدم اینهمه فیلم ببینم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد